Frihed eller Kontrol

Frihed eller Kontrol

Indlægaf Birgit Tjalve » 10. nov 2006 00:11

HAR VI VORES FRIHED TIL AT VÆLGE

Jeg husker engang statsministeren sagde, at vi skulle opleve mere frihed under denne regering, og at vi skulle kunne handle som individuelle mennesker uden for mange eksperter til at bestemme.
Hvad er der sket de sidste 4-5 år ?

Jeg vil gerne give udtryk for bare nogle af de oplevelser jeg har haft vedr. dette.

Under denne regering er reglerne gradvis blevet strammet, og ligeså kontrollen med ganske almindelige alternative kosttilskud.
Hvis der på forskellige alternative kosttilskud, theer m.m. står, hvad de er godt for, bliver en paragraf i loven brugt, der fortæller, at man ikke må nævne, hvad gavn de forskellige homøepatiske, såvel som andre alternative midler kan være godt for. Almindelige decinficerende midler som Molkosan, måtte pludselig ændre navn, og så fremdeles må andre midler ændre navne, fordi kontrollen er så barsk i Danmark.
Det er utroligt. De har været brugt i årevis og gavnet et væld af mennesker.
Det handler nemlig om økonomiske interesser, om lobbyisme og ikke om folkesundhed.
Vi danskere, som i slægt efter slægt i hundredvis af år har fulgt vores indre impulser om naturmedicin, leveret videre fra slægt til slægt, kan pludselig ikke få lov til at stole på vores egen sunde fornuft, selvbestemmelse og intuition i forhold til vores eget helbred.
Denne intuition bliver underkendt af den regering, som sagde, vi ikke skulle regeres af eksperter. De mente nok de eksperter, der ikke var enige med dem.
Der kan ikke påvises dødsfald m.m. i forbindelse med kosttilskud, derimod kan der påvises, at ca. 10 pct kommer mere eller mindre tilskade ved mødet med vores såkaldte sundhedsvæsen.

Men mon det indvirker på politikken
?

Mon det næste skridt bliver, at vi ikke må læse om det heller?
At bøgerne om naturmedicin, homøepati bliver forbudt?


I stedet for kontrol på naturmedicin, som der kan købes i helsekostbutikker, skulle regeringen bruge meget mere tid på kontrol
af sprøjtede og genmanipulerede fødevarer, der direkte truer vores helbred.

Men vi må selv vågne op, hvad fødevarer angår, for her får vi ikke hjælp
af regeringen. Højst af tv-avisen, når det er ved at være for sent.

Defor er det "skrigende" nødvendigt, at nogle bevidstgøre om alle disse
mærkelige ting i vort samfund?

Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Hos os er alting modsat

Indlægaf bdt » 10. nov 2006 02:11

Det bringer mig på følgende citat:
"Bare se på os. Alting er bagvendt; alting vender på hovedet. Læger nedbry-
der sundhed, advokater afliver retfærdighed, universiteter destruerer lær-
dom, regeringer dræber frihed, de større medier tilintetgør information,
og religioner ødelægger spiritualitet." Michael Ellner, forfatter
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning

Indlægaf Birgit Tjalve » 07. dec 2006 01:12

Jeg har lyst til at fortsætte dette indlæg med en aktuel diskussion.

Vi har lige fået at vide, at flere mennesker, der har fået stærk medicin af læger i forbindelse med psykiske sygdomme, er blevet overdoceret, og derfor pludselig faldet døde om.
Undskyldningen er, at lægerne ikke vidste bedre, for man havde ikke prøvet pillerne sålænge.?????? så der var ikke forsket tilstrækkeligt i det.

Nå, nå, tænker man, de kan have lov til at bruge løs af piller, recepter på midler, som endnu ikke er videnskabelig dokumenteret, men ganske harmløse naturprodukter skal være videnskabelig dokumenteret ,ellers bliver de udsat for kriminalisering, selv om de ikke har dræbt en eneste en, men tværtimod hjulpet et væld af mennesker.
Hvor langt borte fra den åndelige helbredende kunst er lægerne ikke kommet?
Hvor er deres samvittighed blevet af?
læger skulle studere den gl. viden om forskellige planters helbredende kræfter og selv være medspillere, i stedet for bare blindt at stole på de store medicinalfirmaer,der tjener penge på, at bilde lægerne en masse ind om deres fortræffelige piller og samtidigt grundigt skjule eller bagatellisere alle bivirkningerne.
Men jeg vil kalde dette, den materialistiske verdens uvidenhed, og som sådan kan man sige, at de mennesker, der ikke er bevidste om, at det kunne være anderledes, kan man jo ikke drage til ansvar, men i det øjeblik, at de vågnede op, erkendte at tingene kunne være anderledes, da har de en samviittighed, en bevidsthed og et ansvar, indtil da, er det uvidende børn, der leger med andre menneskers helbred i skøn uvidenhed og i fast overbevisning om, at de gør det rette.

De vil ikke høre, de vil ikke se, men må først i føle det på egen krop.

Her tænker jeg selvfølgelig ikke på, at nogle naturmidler bliver gjort til genstand for samme økonomisk udnyttende tænkning, men jeg tænker udelukkende på de homøepatiske midler og de naturens produkter, som mennesket altid har vidst kunnet helbrede, og den viden deler vi med alle forlkeslag.En viden som er givet menneskene af de store prægtige menneskehedens tjenere.
Retfærdigvis må jeg tilføje, at mange læger gør et smukt arbejde for patienter, og er stadigvæk menneskehedens tjenere.Mange læger bruger også samtaleteknikker, og har lært nye metoder af mere manuel karakter.
Der skal bare større viden og mere fokus på forbyggelse igennem kosttilskud, alternativ medicin og pleje af mennesker. Det er en længere snak, som vi politisk kan finde på Visionspartiets hjemmeside under vores politik på sundhedsområdet.
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

svar på indlæg

Indlægaf Birgit Tjalve » 14. dec 2006 01:12

Kære Benny
Jeg fik ikke svaret dig på de kloge ord.
Når jeg engang imellem ser nogle retssager, er det tydeligt at se, at det for advokaten kun gælder om at vinde, uanset om hans klient har begået de mest uhyrlige ting.
Sådan mener jeg ikke det bør være i et visdomssamfund, her vil visdommen blive brugt, ikke som vinder eller taber, men som en lærerproces, på samme måde som den "Healende ret" eller som vi så i
Sydafrika, da man skulle udrede alle uretfærdigheder og fortrædeligheder.
Det er stadigvæk uhyggeligt at se det spil, der er mellem forsvarer og anklager, man ved jo aldrig, hvad der er sandt, for der bliver skjult så meget, så den kriminelle har ingen forbillede i retten. Men det er en længere sag, jeg henviser til, hvad vi har skrevet i vores politiske program vedr. kriminalitet, og debatten vedr. dette emne.
Birgit

[/i]
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf bdt » 17. dec 2006 00:12

Jeg mener frihed aldrig er en absolut størrelse i et samfund.
Frihed til at spille musik højt i haven er en berøvelse af naboens frihed til ro.
En berøvelse af borgernes retsstilling giver de lovgivende og den dømmende magt større frihed.
Som jeg opfatter det er der et skred i frihed og kontrol som denne regering og andre europæiske har bevæget samfundet. Det skred giver statsapperatet større grad af kontrol over borgere og dermed mindre frihed for borgerne. Faktisk har det konfliktet så meget med liberalistisk ideologi at Venstre har været nødt til at opfinde 'hyperliberalismen'. Hyperliberalismen er endnu en kontrolforanstaltning hvor staten kan tvinge borgere ind i en af staten accepteret adfærd.

Frihed til at sælge urter med formodede harmløse og påståede helbredende virkninger er nu forbudt. De som sælger har ikke midlerne til at møde statslige krav om dokumentation. Det giver til gengæld frihed for de stærke økonomier til at sælge produkter med beviselige bivirkninger til høje priser.

Jeg mener, at man her har vejet hensynet til økonomi højere end hensynet til borgerne og deres frihed til at vælge. Hvis den "ånd" skal fortsætte skal det ikke længere hedde 'Kræftens bekæmpelse' men 'Kræftens bevarelse' fordi der er ingen penge i raske mennesker.
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning

Indlægaf Birgit Tjalve » 18. dec 2006 13:12

[i]Kære Benny

Jeg giver dig ganske ret. Når man først har nedlagt alle de naturprodukter, produceret af idealistiske mennesker, som har en lettere adgang til intuitionen og igennem århundrede har beskæftiget sig med de
processer, så er det "de stærke" medicinalfirmaer, der fremstiller disse produkter i en måske lidt forvansket udgave, da de ikke virkelig har begreb om ( indsigt i) selve intuitionsprocessen ved fremstillingen af homøepati og
piller. De "hugger" så og sige blomsten, uden at kende træet. De kan lave nogle fiktive bevisbyrder, fordi de kender til systemet. På samme måde som den grådige industri af lykkepiller og andre piller, hvis bivirkninger jo altid bliver bagatelliseret.
Man ved ikke om man skal grine eller græde. For godt er det jo, at vi kan få noget af det, vi har brug for, men skidt er det, at det er på bekostning af de ædle mennesker, der har fundet ud af disse ting v. hj.a århundredes indre videnskab om naturen m.v.

Det svarer lidt til, da man udryddede indianerne, men nu trækker dem frem efter behag, når man erkender de havde nogle nøgler til en viden, som mennesket i sit materialistiske jag overser.

Vedr. vores nuværende regering og alle, der støtter den måde at tænke på, vil jeg henvise til Eskild, som jo har skrevet om den liberalistiske model på New Zealand, hvor alt velfærd gik ned på 10 år, da man udliciterede alt til private. Inden da havde man haft opbygget en velfærdstat.
Men visionspartiet ønsker at holde linien til vor hjerte og medmenneskelighed intakt og altid sætte menneskeligheden og kærligheden til den til stadighed udviklede sandhedsforståelse i højsædet og dette må altid stå over økonomisk tænkning, for man kan jo heller ikke i længden leve med sig selv, hvis man til stadighed går på kompromis med sin samvittighed.

Vores danske regering og folketing er blevet smittet af dette med at privatisere, men uden at lære af konsekvenserne. For på New Zealand måtte man begynde helt forfra med at opbygge en velfærdstat, da man havde ødelagt det hele på 10 år.
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Birgit Tjalve » 29. jun 2007 12:06

GMO-KATASTROFEN
Vi har nu længe beskrevet farerne ved GMO. Vi har skrevet til ministeren, vi har lavet aktion i Brønderslev, vi har fået lidt omtale i pressen I BRØNDERSLEV, hvor vi lavede en "aktion" imod GMO

Vi har forsøgt flere gange at få svar fra ministeren. Vi har prøvet at tale
med GMO -bonden i Brønderslev om hans "forsøg for staten".
Han vidste intet om de utallige undersøgelser af GMO´s negative virkninger.

Vi, som har sat os ind i en stor del af katastroferne omkring GMO, oplever, at der er en enorm kontrol og tavshed fra Miljøministeriet, fra pressen - og at det endnu ikke er en "varm" sag for nogle af de største aviser, at skrive om.

Høringen vedr. GMO i Danmark blev lavet nærmest i Mulm og mørke, således at ingen næste kunne nå, at lave indsigelser, da man på forhånd havde bestemt, at de skulle udføres i Danmark. Det sidste, vi har hørt er,
at der er forsøg mange steder i Danmark.

Vi ved fra udlandet, at utallige katastrofer er sket, at det store forretningsforetagende Monsanto prøver "købe sig ind" i alle lande, og
vi har hørt fra en sydamerikansk kvinde, at Monsanto har totalt ødelagt
Mexicos majs, således at den oprindelige sunde majs er inficeret med
GMO majs ligeledes jorden, således at det er umuligt at få den reelle majs tilbage i jorden.
Hun understregede, hvor vigtig vores mission var her i Danmark, da hun greb mikrofonen under aktionen i Brønderslev.Hun kunne ikke nok understrege Monsantos forfærdelige indflydelse.
Dem, er vores regering nu gået i samarbejde med.
I Tyskland har den bonde, som i første omgang gik med til at bruge GMO foder til sine køer, rejst rundt i verden for at advare imod GMO - foder, da hans køer døde en mystisk død efter nogle år. Sådan kan vi blive ved og fortælle om katastrofer rundt om i verden.
I flere lande og stater er GMO efterfølgende retssager mod Monsanto blevet forbudt.
Vores lille land, vil som sædvanelig ikke lære af andres fejl, men vil være verdensmester i at tjene penge koste hvad det vil for den menige borger. Det vil give store tab i Danmark
Værst. det vil inficere vores økologiske og biodynamiske landbrug, da
GMO breder sig som pesten, ødelægger dyreliv m.m.
Katastrofen skal ske førend Pressen gider vågne op og ikke bare pipper.
Således vil vi fra det nuværende ministerie til den tid nok høre: Jamen det vidste vi da ikke, det må vi gøre noget ved.
Men problemet er, at man ikke kan gøre noget ved det. Det er Monsantos idé, at man kun skal dyrke deres GMO.
I Mexico har de opnået eneret på dette.

Ministerie har fået alle informationerne, og alle grønne bevægelser har gjort indsigelser i forholdet til deres tiltag om at anvende GMO - dyrkning i DANMARK
De er blevet advaret af non-profit organisationer og forskere, men ´nej, det har ingen indvirkning på dem.
Hvordan kan denne kontrol foregå.
Dette er ikke en personlig sag, hvad man vi gøre med vores jord i
Danmark. Vi har alle lov til at få indflydelse på dette
Vær med til at støtte alle tiltag, der kan afsløre disse forbrydelser mod
menneskeheden.
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Jørg » 01. jul 2007 13:07

Kære Benny
Selv om der er en lille sandsynlighed for, at jeg med denne kommentar "afsporer" denne debat, så kan jeg ikke lade være med at kommentere din forundring over, at økonomien skulle have en højere prioritet end borgeren. Sådan er det bare, og så længe vi har et monetært system som det, vi har, vil økonomien altid have en højere prioritet end den enkelte borger og dennes rettigheder: hvis 1 eller 10 eller 100 dør - hvad betyder det set i lyset af de penge, de tiloversblevne kan tjene med det, de andre dør af?
Venligste hilsener
Jørg
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

Den kollektive hjernevask

Indlægaf Birgit Tjalve » 12. sep 2007 13:09

Den kollektive hjernevask

Jeg har i nogen tid oplevet og opdaget, at når mennesker åbner sig mere
for universet, udvider mennesket også sin evne til at opleve den kollektive tanke- og følelseskraft.
Der ligger en fare gemt i dette.
Faren er, at man kan blive opslugt af denne kraft.
Det oplever jeg sker for mennesker i de forskellige lande, idet det er landenes samlede tanker og følelser, der her påvirker én.

Jeg læste engamg en artikel om en læge, der boede i USA, men som oprindeligt kom fra et arabisk land, jeg tror det var Iran. Han var gift med en amerikansk kvinde, og virkede som en almindelig amerikaner i sin måde at være på.
De havde 2 børn sammen, og på et tidspunkt foreslog manden så sin hustru, at de skulle bo en tid i hans hjemland.
Han havde altid været en kærlig og god mand, men ligeså snart han kom til sit hjemland, ændrede han fuldstændig karakter, slog og tyranniserede sin hustru, hvis hun ikke gjorde nøjagtig, som hans familie og han ønskede det.
Hun måtte nu ikke længere gå ud alene, og var faktisk fanget.
Ved hjælp af nogle behjertede mennesker, som havde en anden og mere human indstilling til mennesker i dette land, lykkedes det hende på mirakuløs vis at flygte ud af landet med sine børn.

Hvor vil jeg hen med dette?

Jo, jeg tænker på Dansk Folkeparties magt i de senere år.
Jeg mener, at denne kollektive kraft gradvis har hjernevasket mange mennesker, fordi der er et gran af sandhed i noget af det det sagde, eller siger, men at de altid forvrænger sandheden, lægger sig tæt op af den, men så forvrænger denne, så menneskekærligheden forsvinder for det anderledes tænkende mennesker, og angsten i stedet kommer ind, som et våben, til at få mennesker til at blive unuancerede i deres opfattelse.

ÅRSAGEN:
Det var jo nok, fordi der var total sløvhed vedr. integration og flygtninge
inden denne regering kom til, således at hjernevasken og sort/hvidt logikken kunne opstå. og demed kammede over på en ulykkelig måde.

Det har siden inficeret hele Danmark, og før mennesket løfter sin bevidsthed til sjælens lys, vil det ikke ændres.
den højere bevidsthed og den kollektive bevidsthed i ethvert menneske skal blive til Sjælens lys - ØJET - førend skelneevnen udvikles.

BILLEDLIGT SET:
Den kollektive bevidsthed er jo den vandrette linie i korset og den individuelle højere bevidsthed er den lodrette linie, de to skal danne et ligearmet kors, først
da slipper vi for hjernevasken, det kollektive bælte af tanker og følelser, der ligger over ethvert land og indhyller det i tåger, indtil Solen kan bryde frem og skabe DET SEENDE ØJE.

VISIONSPARTIET SKULLE GERNE VÆRE DET SEENDE ØJE.
Vores nationale kollektive lag må åbnes for Solens og dermed Sjælens Lys. Det integrerede menneske "må fødes" i os.

Vi kan godt lade den kollektive bevidsthed gennemstrømme os, men vi
må bruge vores højeste bevidsthed til at vurdere på hvilket niveau denne
bevidsthed er, og så handle og tænke med en ny skabende bevidsthed,
så vi ikke forstærker det kollektive lag, hvor den laveste fællesnævner ofte'kan overgå den højere fællesnævner
På denne måde kan vi komme over massehysteriet, volden og den laveste fællesnævner.
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

vedr. Al Gores virke

Indlægaf Birgit Tjalve » 17. okt 2007 12:10

Al Gore fortæller sandheden - fjenderne bagtaler ham

Modtageren af Nobels Fredspris bliver svinet til af benægtere af global opvarming. Det er en beskidt proces, der har stået på i mere end et årti.

Manden, som har været med til at tilsvine Al Gore, hedder Stewart Dimmock,
og er medlem af en organisation kaldet The New Party, der ligger så langt til højre, at selv de skotske teorier kalder den, "fascistisk". Hans sagsanlæg mod Gore er i vid udstrækning sponsoreret af forretningsinteresser med nære bånd til brændstof- og minelobbier.
Der har være retssager i Storbrittanien vedr. dette, og højesteretsdommeren tilbageviste alle anklager fra manden Stewart Dimmock, som anklagede Al Gore for alverdens humbug, løgn m.v.

Det eneste problem med det er, at håndlangerne for smædekampagnen er journalisterne, som lyver i et væk. måske både for at skabe sensation såvel som at få en fod inde hos de rige benægtere.

Det er Johann Hari, der skriver om dette i Dagbladet Information tirsdag
den 16. oktober 2007, altså igår.
Det bekræfter min oplevelse, som jeg også har skrevet under emnet
"Jorden er syg", at Al Gore er en af de helt store verdenstjenere.
Til enhver tid er DE STORE MENNESKER blevet forfulgt og kontrolleret, og nægtet frihed til at udtale sig. I middelalderen blev de brændte, i vores tid bliver de smædet af folk, hvis økonomiske interesser trues, og de bruger da penge på og skyer intet middel for at undertrykke dem med smædekampagner og luskede journalister m.v.
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron