Vedr. Prostitution

Vedr. Prostitution

Indlægaf Birgit Tjalve » 21. nov 2006 00:11

Hvem hjælper hvem?
I aften den 20.11. hørte vi om, hvorledes kvinder bliver kidnappet fra udlandet til prostitution i DANMARK, idet de bliver lovet pæne stillinger i
vores land, af disse kidnappere. Når de kommer bliver de truet på livet, hvis de ikke makker ret og prostituerer sig selv i ét væk til mænd, der groft udnytter dem seksuelt. Efter at have lidt længe, er de så heldige at undslippe og gå til politiet, hvorefter de straks bliver behandlet som kriminelle af politiet, fordi de uretmæssigt befinder sig i landet.
Politiet får historien om deres barske vilkår at vide, og efter en retsag, fængsler man kvinden, der var i ledtog med kidnapperne i 4 år.
Kvinderne, som har gjort politiets arbejde, bliver udvist af landet og som sagt behandlet som kriminelle. 2 yndige kvinder, som har uddannelse og
kom i god tro til landet.
Men straks efter fortsætter handlen med kvinder igen, de pågældende steder, og selv om politiet kender stederne, gør de intet for at optrevle, hvad der sker.
Kvinder som naivt tror, at de får en anstændig hjælp af mennesker bliver mishandlet og groft udnyttet seksuelt og økonomisk. Jeg håber denne udsendelse i aften på tv. vil få politiker og politiet til fremover at handle anderledes og forstå, at de kvinder er uskyldige, som ankommer til Danmark i god tro, men som bliver udnyttet
af onde mennesker.
Vi taler nemlig ikke om frivillig prostitution her, men om slavehandel.
Der er forskel på de to ting, og politiet burde vide dette. De skulle faktisk
skamme sig og undersøge tingene tilbunds og forstå at nuancere.
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf LarsS » 29. nov 2006 13:11

Hej Birgit
Det er da rystende, det du fortæller der. Hvad er der i vejen med vores udøvende myndighed, politiet ?

Skal det forståes sådan at kvinderne bliver fængslet i 4 år - eller sendt ud af landet - eller begge dele.

Uanset hvad er det skandaløst. Er det politi eller vores lovgivning der er noget i vejen med ?

kh
LarsS
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11

svar vedr. prostitution

Indlægaf Birgit Tjalve » 30. nov 2006 02:11

Kære Lars
Nej, det var ikke kvinderne, der blev fængslet, men dén kvinde, som havde holdt dem indespærret, men de blev behandlet dårligt af politiet, som om de var prostituerede, selv om det handlede om "slavehandel" af kvinder til prostitution.
De havde været så frygtelige ting igennem, så vi, Danmark, jo burde have givet dem en oprejsning i form af et eller andet smukt retreatophold eller andet. der kunne heale dem op. I dette tilfælde må det jo næsten være staten, som har pligt til at genoprette disse stakkels mennesker på en eller anden måde.
Jeg har nok ikke udtrykt det tydeligt nok.
Med mange hilsener
Birgit
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf LarsS » 05. dec 2006 15:12

Kære Birgit

tak for den afklaring, nej det havde jeg ikke opfattet korrekt. Jeg kom til at tænke på, at efterforskningen hos politiet da ofte går meget tilfældigt og u-koordineret. Problemet, du skildrer kunne løses, hvis VILJEN var der hos politiet - hvorfor er den der ikke ?

En lignende in-effektivitet hos vor ordensmagt kom også til udtryk i en Tv-udsendelse, nemlig den om fyrværkeri-forbrydelser, altså at ulovlige livsfarlig krudt og bomber kommer ind i landet og nogen scorer fedt på at mange mennesker blive lemlæstet omkring nytårsaften og på andre tider.

Journalisterne bag udsendelsen fik de lokale politimyndigheder til at indrømme, at de havde handlet sløvt og ineffektivt i efterforskningen, - som disse journalister faktisk havde udført bedre end politiet !

kh
Lars S.
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11

Indlægaf Birgit Tjalve » 07. dec 2006 00:12

Kære Lars

Jeg er helt enig med dig.

Sålænge mennesket ikke for alvor er blevet nærværende, vil evnen til ansvar være sløret og forflygtiget.
Personlighedens sløvhed vil ofte overbevise én om, at man ikke behøver at handle.
Et billede på dette er historien om kameldriveren i ørkenen, som sagde, at han overlod vogtningen af kamelerne til Gud, og lagde sig til at sove, at de var væk næste dag, kom bag på ham, da han jo ikke havde forstået, at han måtte udvikle evnen til at påtage sig sin del af ansvaret

kærlig hilsen
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Jørg » 07. jan 2007 18:01

Kære Lars
Vedr. din kommentar, som bl. a. indholdt ordene "... Er det politi eller vores lovgivning der er noget i vejen med ? ..." til Birgits indlæg kan jeg - med udgangspunkt i en hændelse meget tæt på mig fortælle, at for mange ansatte i/hos politiet alene gør, hvad de skal gøre i henhold til reglerne uden at foretage selvstændig tankevirksomhed m. h. t. rimeligheden i de redskaber, de anvender. Endvidere er det lovgivningen, der er noget galt med: jeg har overværet et Grundlovsforhør, hvor det materiale, der blev fremlagt for dommeren, anklageren og den beskikkede forsvarer, var manipuleret (for at beskytte ophavet til sagen: udlændingestyrelsen. Den beskikkede forsvarer blev nok så forskrækket, da jeg viste ham hele materialet, og kommenterede umiddelbart: havde han vidst der ved sagen begyndelse havde udfaldet vært en anden). Ydermere var dommeren ikke interessert i "sandheden" ellers havde hun ikke kommenteret mit udbrud med ordene "en gang til og du ryger ud".

Der er noget galt - og jeg håber at min anvendelse af Ombudsmanden i denne sag giver positiv pote - ikke alene i den konkrete sag, men generelt set.
- og så må man håbe at man fremover ansætter personale hos politiet, der ikke har noget imod at tænke selv
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

som yderligere svar

Indlægaf Birgit Tjalve » 12. jan 2007 16:01

Kære Jørg

Det du beskriver er også det jeg henviser til i et af mine indlæg under
FRIHED ELLER KONTROL.
Det er det forfærdelige, at der ingen forbilleder er i retten, det gælder bare om at vinde, uanset, hvilke metoder man bruger.
Der er ingen idealer om en retfædig lærerproces, hvor man hjælper
med at tingene sker på en måde, så alle føler sig hørt og dermed kan
lære af det.
Som du beskriver det, kan magteliter, såsom udlændingestyrelse og andre organer direkte under selve regeringen gå ind og give dommeren mundkurv på.
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Dette problem er stadigvæk aktuelt

Indlægaf Birgit Tjalve » 05. jul 2007 13:07

Siden jeg skrev mit første indlæg på denne side, er der i tv synliggjort mange af lignende problemer.

Aldrig har der været så meget skjult rufferi.
Når det bliver opdaget af myndighederne, som det jo sjældent sker i betragtning af størrelsen af problemet. sker der ikke synderligt, udover at nogle bliver udvist, og andre får bøder.
For første gang hørte jeg fornylig, at en kvinde havde fået opholds-
tilladelse, men hun var så vidt jeg ved, prostitueret.

De kvinder som jeg nævnte i mit første indlæg under "Prostitution", var
ikke prostituerede, men kvinder, som blev brugt som slaver.
De kunne ikke få opholdstilladelse, eller en form for erstatning for
"svie og smerte" Det er stadigvæk en plet på omsorgen i Danmark, og
et bevis på unuancerethed hos Politiet.

Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron