Psykisk ubalance (sygdom)

Psykisk ubalance (sygdom)

Indlægaf Anders Vallø » 30. okt 2011 11:10

Jeg savner en politik omkring psykisk syge (alle andre partier har en dog kun med fokus på psykiatri og til nød psykologi; typisk kognitiv). Så jeg vil gerne høre andre medlemmer, hvad en sådan indbefatter eller burde/kunne indbefatte.
Jeg er selv stemplet som psykisk syg og kender systemet både indefra og udefra. Læs derfor gerne min forkortede historie her og vid og forstå, hvorfor jeg synes, der trænger til helt nye måder at behandle sindslidende på; et reelt ligestillet, alternativ til psykiatrien.

Blev 1999 diagnosticeret med en af de alvorligste sindslidelser, uhelbredelig selvfølgelig. Men i efteråret 2006 blev jeg gjort opmærksom på en alternativ behandlingsform kaldet Sindsro af en tidligere bruger af behandlingspsykiatrien. Et år efter, efter at have undersøgt Sindsro på nettet, tog jeg springet mod helbredelse. Det gav mig nok ro i mit sind, til at jeg kunne være mere opmærksom på mig selv, mine omgivelser og især mulighederne forude. Sindsro var dog ikke det ultimative, og i foråret 2008 pludseligt blev jeg af min søster via min bror opmærksom på en uddannelse nærmest skræddersyet til mig, da det viste sig, at jeg var et naturtalent som Healingsmassør og Psykoterapeut. Dette viste sig heller ikke at give mig den helbredelse, jeg ledte efter.
Til gengæld gav den mig nogle stærke oplevelser af mig selv, menneskeheden, dyrene, naturen, moderjord og noget af universet; flere af ren åndelig karakter. Samtidigt mens jeg gik der, måtte jeg skifte medicin. Startede på en lav dosis på den nye medicin, hvorved jeg kom til at oplevede alt omkring mig mere intenst og energimæssigt. Desværre kom også de gamle symptomer frem, så jeg var euforisk og stresset på samme tid. På et af kurserne fik jeg en kundalini-rejsning, der stadig ikke har integreret sig i mig, blevet bevidstgjort. Dette gjorde mine oplevelser af livet endnu vildere. Bl.a. åbnede mit hjerte sig helt og mærkede hele menneskehedens smerte og kalden på hjælp alle steder fra. Heldigvis kortvarigt.
Jeg kunne ikke finde rundt i mig selv og livet og holdt mig stædigt på en lavt dosis af medicin af frygt for at miste de dele af mig selv, jeg havde fået tilbage. Begyndte at gå til en privat healingsmassør over et par gange, efterfølgende kort forløb hos en TFT-terapeut, hvilket kæresten bremsede pga. vores fælles økonomi. Jeg mistede hende, året 2010, men opnåede at blive kastet ud i situationer, hvor jeg fik lov at mærke dele af mine psykoser. Genoptog forløbet hos TFT-terapeuten ca. 12 gange, for dybest inde og ved mine fulde fem vidste jeg faktisk, at jeg ville blive rask en dag. Bare ikke hvordan og hvornår. Det gjorde mig utålmodig.
Jeg stoppede med TFT, steg i medicinen trods mit ambivalente forhold til den, fik et par kortere besøg hos en Sindsro-behandler. Har også brugt daglig meditation, dyrket De 5 Tibetanere 5 måneder i træk, daglige åndedrætsøvelser og afslapnings-/afstressningsøvelser, får daglig guddommelig healing (startede for et år siden), en nådesgave fra Gud som fuldkommen helbredelse for nogle i hvert fald, ifm. Bruno Grönings Vennekreds, tager Lap’s (landsforeningen af tidligere og nuværende psykiatribrugere) recoverykursusser, været kort forbi en EFT-terapeut med integreret hypnoseterapi og NLP, har lige fået lavet en uddybende sjæleprofil plus sjæleclearing, hvilket jeg laver noget hjemmearbejde på. Ved så ikke hvad det kan give mig helt, men ellers har jeg, forhåbentligt, et trumfkort i form af Reconnective healing.
Denne udvikling har gjort mig meget spirituel og bevidst om mange åndelige ting om mig selv og alting, fundet ud af hvad der har forårsaget mine psykiske ubalancer, åbenbaret mange sider af mig selv. Jeg ved, jeg har mere til gode af evner, talenter og energi, skjult af underbevidstheden og medicinen. Jeg savner ganske enkelt mig selv.
Jeg fik af min første psykiater at vide, jeg formentlig aldrig ville kunne tage en egentlig uddannelse. Nu er jeg Dyrepasser, næsten færdiggjort healingsmassage/psykoterapeut-uddannelsen og er nyligt påbegyndt på Rudolf Steiner børnehavehavepædagogseminariet.
Jeg har måttet erkende, at psykiatrien ikke kan hjælpe mig videre, min distriktsygeplejerske kunne ikke hjælpe mig med mine udfordringer og endda almene besværligheder (manglede en værktøjskasse); kun lidt ikke betydende hjælp til selvhjælp. Hun mente sågar, at min psykiater, den såkaldte ekspert, heller ikke ville kunne svare på mine spørgsmål. Fik en psykolog efter meget pressen på, men hun ville ikke, endsige turde, hjælpe mig med at hele mine psykiske sår. Mine opdagelser af årsagerne havde de ingen tillid til og skrev det ikke ind i min journal til videre brug.
Det efterlader selvfølgelig mig med en del harme, frustration og vrede over den manglende forståelse og hjælp. Vil kalde det åndsforladt derinde. Dog er jeg fuld af en stærk viljestyrke, håb og optimisme for min og alles fremtid. Er en syver, en fighter.
Derfor må der skabes nytænkning, forskning i alternative metoder, ny forståelse af årsager til psykiske ubalancer og mere hjælp til selvhjælp.
Steen Kofoed har f.eks. startet et egentligt alternativt behandlingssted for psykisk ubalancerede mennesker af enhver art med Sindsro som den bærende behandling. Nu mangler der just nogle økonomiske midler for at komme rigtigt i gang.
Tak af hele mit hjerte fordi du gad læse dette. Håber det bringer lidt forståelse og indsigt. For et af mine kald er at vise og fortælle, der er en vej for alle sindslidende tilbage til sig selv, ud af mørket, ind i lyset…..

I lys og kærlighed
Anders Vallø

P.s. Stil gerne spørgsmål af enhver art, hvis de dukker op.
Venligst Anders Vallø
Anders Vallø
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. nov 2006 11:11
Geografisk sted: Furesø Kommune

Re: Psykisk ubalance (sygdom)

Indlægaf Anders Vallø » 30. okt 2011 17:10

Lige en vigtig ting til: Medicin (læs:psykofarmaka) forstår jeg nu som et bevidsthed eller ubevidst medicinsk overgreb på og forvrængning af og/eller skade på det enkelte menneskes personlige frihed, bevidsthed, følelser, tanker, personlighed, intuition, intelligenser, hjerne, udvikling, selvstændighed, sind, krop og ånd/sjæl. Plus hvad der ellers kommer af forviklinger ud ad det.....
Venligst Anders Vallø
Anders Vallø
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. nov 2006 11:11
Geografisk sted: Furesø Kommune

Re: Psykisk ubalance (sygdom)

Indlægaf Søren Skogstad » 15. nov 2011 15:11

Kære Anders Vallø

Det er rigtigt nok at vi ikke har noget specielt omkring behandling af psykiske lidelser.
Vor holdning til sundhedsvæsenet er at det i alt for høj en grad er 'erobret' dels af mekanistisk tænkende.
Altså personer der har den tankegang at mennesket er en maskine og er der noget galt skal der skiftes et par tandhjul.
Dels af den medikotekniske industri, der egentligt ikke har nogen anden vision end at tjene penge.

Ved regionsvalget i 2009 gik Visions-Partiet til valg på at:
Alle patienter på venteliste for undersøgelse eller behandling skulle have tilbudt alternativ behandling efter eget valg i
ventetiden, og også have samme tilbud efter endt behandling i sundhedsvæsenet. Det gælder også de psykiske sygdomme.
Vi forestillede os at der skulle gives 12000 i støtte hertil, både før og efter.

Dette er baseret på partiets grundholdning at mennesket består af noget fysisk, som er dets 'fartøj' her på jorden,
samt nogle livskræfter - ætherlegemet, som holder fartøjet i orden, dertil kommer tanker,følelser og sjæl. Og endelig en
personlighed, som bruger sin sunde fornuft til at holde styr på alt dette.

Vi tror dette forslag kan være en fin starter for en fremtid, hvor behandling kan tage hensyn til hele mennesket og ikke kun det fysiske.

Jeg har faktisk en opfordring til dig, i håb om at du har tid og lyst, det er at skrive noget ud fra dine egne erfaringer om hvilken behandling
du selv synes du burde have haft - din vision om hvordan du bedst kunne hjælpes -.

På den måde kan du hjælpe os i partiet frem til nogle mere konstruktive forslag på de psykiske sygdommes område.

med venlig hilsen
Søren Skogstad Nielsen
Næstformand i Visions-Partiet.







Vi er og
Søren Skogstad
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: 06. maj 2009 11:05

Re: Psykisk ubalance (helbredelse)

Indlægaf Snehviden » 17. nov 2011 21:11

Hej Anders
Det Michael Brown her. Jeg modtog en invitation til a skrive en kommentar til dine indlæg her og gør det gerne især efter at have læst dine velskrevne, precise og kortfattet informerende indlæg..
(Jeg gør det så godt jeg kan).
Selvom jeg inddrager andre ting her vil jeg lige slå fast at dette er mine egne personlige tanker og meninger jeg skriver her, så godt jeg ka udtrykke dem lige nu og her.
-----
Ført må jeg erklære mig fuldstændig enig med dig i at der er bevidstheder tilknyttet psykofarmika og som udgør størseparten af den bedøvende virkning, udover de fysisk usunde kemikalier som primært giver bi-virkninger.
----
Mit formål er helt klart at jeg mener at du har noget intersandt at byde ind med, ud fra hvad jeg umddelbart har set her, og i første omgang fisker efter konstruktive inputs fra dig omkring de initiativer der er blevet lanceret i LNS regi for at netop besvare den undren jeg fornemmer i dine budskaber.
-----
Jeg vil gerne linke til mine referencer, men ved ikke om jeg som ny bruger her kan lægge links ind før efter minds 5 indlæg som jeg er stødt på andre steder så dem forsøger jeg mig først med i i en ny kommentar.
----
Overordnet set har jeg arbejdet med netop de problemstillinger siden jeg gik ind i bestyrelsen LNS i 2006,
Direkte efter en (2-3 årig) komet karriære, begyndende i det daværende LAP, og headhuntet videre ind i den europærisk orienterede ENUSP, som også dengang includerede begrebet psykiatrioverlever.
-----
Jeg kan mægtigt godt at dit indlæg med konstruktive foreslag og ideer rummer ordene psykiske ubalancer, herefter sker der det for mig at jeg erstatter begrebet behandling med begrebet håndtering, og må herefter på firkantet vis med hård hånd fortælle dig at jeg helst vil se bort fra resten af dit indlæg, fordi det er rigtig gode ideer men det fører på ingen måde til det rigtige resultat pga fundementale forståelsesmæssige mangler og endda også fejl ikke i det du skriver men i de ting du nævner......---> Håber det ok for dig jeg lige lægger det lidt til side for nu.
------
Jeg tror at jeg dengang da jeg luftede tanken om at hvad nu hvis psykiatrien gav os ret i sin uduelighed og så dernæst spurgte os jamn hvad skal vi så gøre i stedet for ? med vægt på hvike konkrete foreslag har vi så at komme med, hvad skal vi svare ? + min (indrømmet) underudviklede sociale intelligens var med til at udløse nogle gnidninger som så efterfølgende udløste nogle kampreflekser, så samtidigt med at jeg fik ideudviklet og solgt ideen om Institut For Genskabelse Af Mental Balance (IGAMB), så var det overraskende nok Alle andre end LAP som greb boldten i luften på det tidspunkt (øh jeg sad vistnok også i ENUSP på det tidspunkt...).
-----
-----
Jeg fik intersandt nok også min arbejdstittel indenfor psykiatrien umiddelbart inden årtusindeskiftet, af en meget velkvalificeret psykiater med et højt fagligt niveu, evnen til at vide hvornår hun var inhabil samtidiget med at hun ikke stak noget under stolen(god etisk sans), med ordene at hun mente at denne diagnose ville virke for mig.
------
I min første reference peger jeg på den artikkel jeg forfattede og blev publiceret i LNS bladet foråret 2006(Den med lammet på), med overskrften tanker om e-sans og allopatisk medicin.
Dette er en funktionel artikkel lavet med et eneste specifikt foremål. Nemlig at udpege RAB ordningen(Registreret Alternativ Behandler), som mer eller mindre et skud i foden. Med udgangspunkt i en kopi af IDC10 Diagnosekriterierne for netop skizofreni (også leveret af omtalte psykiater), kører den hårdt på ideen om: "at hvis i går med til at includere dele af anatomisk grunduddannelse i jeres registrerings krav, lukker i en filosofi ind som erklærer energisensitive mennesker som skydeskiver for de ideer om forebyggende behandling med antipkykotisk medicin for at de ikke skal udvikle psykoser.
------
Det som trak mig ind i LNS var netop et meget interessant forskningsresultat omkring det du (med rimelig sansynelighed...!)kalder særligt sensitive mennesker, som lå klar i sin helhed allerede på daværende tidspunkt men som først er nået til at blive publiceret i år:
Så det begreb omkring det som nu har gennemgået sin prøveperiode er at hvis man stiller folk det spørgsmål:
------
oplever du at du kan sanse energier så som healings energier folks udstråling eller lignende ?
Så siger vi de har e-sans hvis de mener ja.
Hvis de siger nej jamn så har de ikke e-sans.
-------
Så kan vi sige at e-sans er en forkortelse af energisans.
----
Personligt er jeg nu nået til det punkt at jeg heller vil kalde det for noget jeg fornyelig stødte på på engelsk:"Energy awareness" som på dansk bliver noget i retning af: "at være energibevidst".
----
Det er ret vigtigt at presicere at (e-sans) begrebet kun rummer en bevidstverkendelse af at kunne sanse energier, i al sin (sværtforståelige) enkelthed :-)
----
Påstande om at alle har e-sans men at nogle bare ikke bruger den, falder udenfor definationen.
Ideen om at bruge sin e-sans til noget, ligeledes.
--
Vi snakker om en meget konkret oplevelse, som man er villig til at svare ja til fordi det giver mening.
----
Jeg er nødt til at runde min indledning af her i mit ikke debat endnu indslag med kort at nævne at de interessante faktuelle begrebsmæssige nyskabelser i denne e-sans rapport er:
ca. 30% af befolkningen har e-sans.
omkring 90 % af LNS's medlemmer (som primært består af behandlere) har e-sans.
ca. 3/4 af de adspurgte som opsøgte og mente at alternaiv behandling havde en gavnlig effekt har e-sans.
----
Et bi produkt er konklusionen af at folk uden e-sans ikke har nogen mulighed for at forstå hvad man taler om og kan højst indtil videre anerkende det som en sær form for placeboagtig tro's ting, når de forsøger at være venlige........;-)
------------
til næste gang:
-----
Så hvis man kommer med noget nyt, har man jo ikke nogen velkendte begreber at putte det ind i.
Så hvordan italesætter man så de nye ting så man kan tale med andre om dem og være enige om at man taler om det samme ?
Hvad synes jeg der er galt med fek.s reconnective healing ?
Hvorfor er vi tilsyneladende ikke nået længere (siden 2006) i etableringen af en videnskab baseret på det vi har tilfælles udfra e-sans publikationen ?
Snehviden
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. nov 2011 00:11

Re: Psykisk ubalance (sygdom)

Indlægaf Snehviden » 17. nov 2011 21:11

Links som lovet:

Omtalte artikkel fra bladet Naturhelse
nr.2 2007 side 20-ca.26
(undskyld erindringsforskydelsen)

http://lnsnatur.dk/pdf/150.pdf

Fundemental forskning:
Findes også på engelsk...
http://lnsnatur.dk/pdf/rapport-spiritue ... -final.pdf

Ordbog for begrebsdannelse indenfor (ja hvad skal vi nu kalde det ?)
http://www.e-forskning.dk/ewiki/index.php?title=Forside
Snehviden
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. nov 2011 00:11


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron