Er verichippen det næste tiltag imod terrorisme?

Tror du at det inden år 2010 er påtvunget alle amerikanske borgere at bære en mikrochip?

Ja!
1
13%
Ja, det tror jeg
2
25%
Ved det ikke
1
13%
Nej, det tror jeg ikke
2
25%
Nej!
2
25%
 
Stemmer i alt : 8

Er verichippen det næste tiltag imod terrorisme?

Indlægaf tino » 28. jan 2007 13:01

I forbindelse med mit afgangsprojekt som ingeniør hos et firma i New York, der arbejdede med talegenkendelse, stiftede jeg bekendtskab med den amerikanske organisation DARPA, som har med udvikling af ny forsvars- og ikke mindst overvågningsteknologi at gøre.

Et af de tiltag som de har haft deres finger med i er udviklingen af den såkaldte 'verichip'; En chip som for 5 år siden var på størrelse med et riskorn, sandsynligvis mindre nu. Den kan bruges til at identificere folk med, og til at opspore dem igen... eks. kan et barn som er blevet væk hurtigt findes hvis det har chippen implanteret.

DARPA har ligeledes pumpet mange resurser i projekter der går ud på at registrere og påvirke individers følelsesmæssige tilstand... og ligeledes, hvor mærkeligt det end må lyde: Deres tankevirksomhed. Registreringen af følelser/stress m.v. har et direkte logisk sigte i form af fremtidig forhindring af selvmordsbomber: Hvis en togpassager registreres som værende ekstra stresset kan det tjekkes om vedkommende har en bombe i tasken.

Der findes meget materiale om chippen på internettet, mere eller mindre underbygget. En af de mindre underbyggede er at fugleinfluenza epidemien er startet med henblik på at give folk chippen (uden de ved det) via en vaccination.

Her er en google video på 9 min, lavet af infowars.com.

I forbindelse med et foredrag jeg afholdte i 2005 kom vi også ind på chippen (link er nederst på denne side).

Personligt er jeg overbevist om at de bunkevis af dollars og resurser som er pumpet i verichip (og lignende) projekter ikke er gjort for at projektet skal blive liggende i skuffen!

Johan
You become what you fear
when you fear to become
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Magnus Fundal » 13. feb 2007 20:02

Jeg håber aldrig nogensinde at det bliver lovpligtigt at bære sådan en genstand. Som om at det ikke var slemt nok med mobiltelefonerne. Er det er elektromagnetisk chip? Eller sender den radiobølger? Jeg tvivler stærkt på at et stærkt, permanent magnetfelt er sundt at bære rundt på, og jeg er overbevist om, at en permanent radiobølge-sender ikke er det.

Desuden - af hensyn til terrorister - tvivler jeg stærkt på at det kan betale sig overhovedet. Der lurer ikke en ondsindet, selvmorderisk mand ved hvert gadehjørne, parat til at blæse knoppen af sig selv og tage dig med i købet. Og det uanset hvor meget diverse medier prøver på at overbevise os om det modsatte. Der sker terroristangreb af og til, men det er jo overhovedet ikke at regne for noget. I forhold til hvor meget besvær det ville kræve at udstyre alle amereikanere med en microchip, er det vist en spildt ulejlighed. Er det forøvrigt ikke ironisk, at vi går rundt i vild rædsel for et noget så ufattelig usandsynligt som et teorroristangreb skulle ramme os, imens vi går rundt suger løs på cigaretter, selvom vi udmærket ved hvor farligt det kan være.

Jeg har talt.
Magnus Fundal
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03. feb 2007 14:02
Geografisk sted: Næstved(lige nu Fakse Ladeplads)

Indlægaf tino » 26. maj 2007 22:05

Vise ord om mobilstråling, radiobølger, m.m.:

www.sund.tv

:!:
You become what you fear
when you fear to become
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf tino » 19. jul 2007 19:07

Se evt. også denne video fra sundmedia om mikrochippen

Bl.a. nævnes det at alle husdyr i EU nu er pålagt at bære mikrochippen...
You become what you fear
when you fear to become
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron