Hvor små er offentlig ansatte mennesker egentlig?

Hvor små er offentlig ansatte mennesker egentlig?

Indlægaf Jørg » 19. mar 2007 17:03

De offentlige myndigheder i Århus har i begyndelsen af projektet "Bazar Vest" været modstander af projektet - i mellemtiden har de private fået success med dette projekt.
Nu, hvor successen er tilstede, tilegner de offentlige instanser sig "ejerrettigheder" for den grundlæggende idé for "Bazar Vest" - nej - fy - da

Jeg kom efterfølgende i tanke om projektet "Time Bank" - her er der en enkelt politiker, som er tilhænger og støtter af projektet (som er påtænkt at skulle realiseres i samme område som Bazar Vest - nemlig Gellerup). Dog også dette projekt er ikke i harmoni med gængse opfattelser af systemer, men (og det er bevist ved udenlandske pendanter) det sætter arbejdsledige i gang og øger den sociale bevidsthed - og så igen: hvad er vigtigere - regler eller mennesker?
Tænk sig hvis "Time Bank" blev en success uden at skulle involvere de småt-tænkende offentligt ansatte (herunder skattesystemets medarbejdere).

Et andet spørgsmål i samme forbindelse: kender man til projekter, initieret af det offentlige alene?
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Magnus Fundal » 07. apr 2007 10:04

Kære Jørg.
Du må undskylde mig for min uvidenhed, men jeg har stort set ingen idé om hvad du snakker om her.
Hvad er "Bazar Vest"? Hvad er "Time Bank"?
Magnus Fundal
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03. feb 2007 14:02
Geografisk sted: Næstved(lige nu Fakse Ladeplads)

Indlægaf Jørg » 01. jul 2007 13:07

Kære Magnus
Bazar Vest er et handelssted i Brabrand ved Århus: besøger man dette bevæger man sig ind i noget, der ligner et orientalsk miljø. Det blev etableret af indvandrere, som var trætte af, at "det offentlige" skulle forsørge dem hhv. finde frem til meningsfyldt beskæftigelse, fordi det kan "det offentlige" altså bare ikke.
Time Bank er en ordning, hvor personer arbejder for hinanden, og der afregnes time pr. time. Der er altså ingen penge involveret. Grundlæggende går dette ud på, at jeg klipper dit hår, og opnå et tilgodehavende på måske 20 minutter. Dem kan jeg så bruge ved at få en anden til at slå min græsplæne, osv.
Begge begreber kan findes på internettet - Time Bank fungerer udmærket i bl. a. England, men de har heller ikke et så nidkært skattevæsen som vi holder os i Danmark
Venligste hilsener
Jørg
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron