Brønderslev: Nok en ubetydelig flække på verdenskortet?

Brønderslev: Nok en ubetydelig flække på verdenskortet?

Indlægaf Paal Coucheron » 25. jun 2007 23:06

Kære medlemmer af VisionsPartiet.

Med stor undren over en så larmende taushed efter foretagendet den 9/6, og minimal tilkændegivelse af aktiv deltagelse i forberedelserne til sådant et arrangement forinden, stiller jeg mig selv dette spørgsmål: Har beskrivelsen "VisionsPartiet" anden betydning end som et parti der aktivt og fysisk bekender kolør i omverdenen, eller er vi en klub af velmenende esoterikere der er underlagt karmaloven, - og hvis vi ønsker forandring i den korrupte omverden, lader vore egne opfattelser af kærlighedskraftens filisofiske tilhørsforhold, inaktivt virke ind på kynikerne?

Der befinder sig indtil nu, ikke så mange mennesker på Moder Jord, at vi i vore respektive lønkamre kan forandre verden igennem bøn og åndelig afsmittende uselvisk intuition.

Vi er nødt til at tale til de ansvarlige på et sprog de kan forstå, og således kunne præge dem til at se, at verden har en bedre mulighed for harmoni hvis de adopterer en lille smule i praksis af hvad vi består af indenfor vores VisionsParti.

Håber der befinder sig nogle aktive medlemmer der vil komme med nogle kommentarer, fremfor at opfordre mif til at læse vores partis formålsparagraffer. For der ligger jo svaret i sig selv.

Hvad du selv ønsker som aktivt medlem af partiet du kan bidrage med, er det essentielle, og ikke dine sympatier eller antipatier i det samfund vi kalder for demokratisk flertalsdiktatur, så er det dig jeg gerne ser reflektere på mit indlæg.
Som "menige soldater" har vi vor frihed til at deltage i hvad vi ønsker kan gavne intentionen, uden hele at tiden lade bestyrelsen udgive sig for den evige form for Tordenskiolds "officerer".

Kom ud af busken. Ønsker reflektioner fra jer, i bevidste medskabninger.

Venlige hilsner Paal.

[/u][/i][/b]
Paal Coucheron
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11. jun 2007 19:06

Indlægaf bdt » 26. jun 2007 21:06

Jeg mener der er forskellige mentale konstellationer af mennesker. Der er dem der løser konflikter via direkte kamp og dem der afskyr dette, men som ønsker at løse konflikter ved indirekte påvirkning. Vi har brug for alle der ønsker at gøre en virkning direkte eller indirekte.

Det er for mig et spøgsmål om at værdsætte alle kvaliteter, der fremmer en åndelig fremgang for mennesket.

Jeg vil ikke underkende hverken de på barrikaderne eller dem i bøn. Den mindste myre er ligeså vigtig som solen.

Og jeg skal også erkende min skyld i at hjemmesidens opdatering med aktionen har trukket i langdrag idet jeg fået dette i opdrag.

Det er et interessant spøgsmål du rejser Paal, kan mennesker med den 'rette' holdning forbedre magthavernes formning af vores samfund.

Er antallet for lille?
Er antallet større end vi forestiller os?

Kan hidtige samfundsidealer tænkes at skifte igennem bøn o.lign?

Et andet interessant spøgsmål er dette: er samfundet som det er, med skævheder og urimeligheder, fordi vi har brug for at det er sådan?
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning

Alle tiltag er vigtige

Indlægaf Birgit Tjalve » 29. jun 2007 14:06

Som mennesker med en alternativ baggrund, ved vi, at alle positive tiltag virker, synlige, såvel som usynlige.
For os er der ingen fordomme mod nogle som helst mennesker, men blot "en sag" vi brænder for, og som det er en nødvendighed for os at oplyse om. Vi ønsker at påvirke folketinget på en måde, så de bliver bevidste om de negative virkninger GMO-dyrkning kan have. ( se også mit indlæg under "Frihed eller Kontrol" af dags dato.)

I mange år har vi ud fra en mere åndelig holdning arbejdet med visualisering, bøn, meditation og dette gør vi stadigvæk. Det er en del
af vores arbejde, hvor vi har skrevet mange bøger, lavet kurser m.m.

Visionspartiet blev til ud fra en påvirkning fra den intuitive kilde, og straks sluttede mange mere bevidste mennesker op om dette parti. På nettet er der et utal af links til vores parti´s hjemmeside. det er mennesker, der som vi, på hver deres måde, arbejder for at bevidstgøre mennesker om det holistiske princip ( at alt hænger sammern)

Vi oplever, at dette er et tiltag for at mennesket skal blive mere bevidst om en mere samvittighedsfuld måde at forholde sig til livet på. For vores samvittighed er vores sjæls stemme.

Vi lever i en verden, hvor et utal af magthavere regerer ud fra profit hensyn, og ikke ud fra en synspunkt, der gavner menneskets helbred, psyke og øvrige menneskelige udvikling.

Derfor er der, såvel som livet er mangfoldigt, også mange måder vi nu om dage prøver at udvikle os selv og påvirke samfundet på.

Der er mange mennesker i Danmark, der gør et enestående arbejde for at få mennesker til at se dybere ind bag sammenhængen i livet.

I Visionspartiet har vi hele tiden oplevet, at vi skulle være en stemme for alle disse mennesker, som har en mere dyb og åndelig indstilling til livet og som også ser og skelner, når der er profitårsager og skævvridning, der hersker, men også være en stemme for de undertrykte og dem som lider under den manglende barmhjertighed i vores samfund.

Men Benny, selv om dette er en del af livet, er vi også en del af livet, måske den del som ikke bare godtager at vi har et karma, men også ønsker at nåden skal herske og barmhjertigheden.
Undladelsessynderne er nogle af de værste. Når vi få en begrundet bevidsthed om noget er galt, må vi, alt efter evne gøre noget ved det.

Vi er nogle(mange) som prøver at finde metoder og måder at synliggøre dette på
bl.a. ved Aktionen i Brønderslev.
Der har været skrevet mange artikler i Visionspartiet om dette og på vores hjemmeside kan vi finde mange artikler om dette.
Det er vores opgave at bevidstgøre om dette. Det er VisionsPatiets opgave.

Vi respekterer alle måder at støtte vores initiativer på, og kan mærke også på usynlig vis, at der er mange mennesker som støtter os.

Vi er i bestyrelsen en del i den modne alder, derfor er vi ikke mere underlagt, stress i forbindelse med job, børnepasning og de ting, som
man i de unge år har, som hovedopgave. At der alligevel er en masse unge der støtter os ved medlemskab og på anden vis støtter tankerne og visionspartiet med interesse og iagttagelse, ser vi , og sætter pris på.

Vi oplever oplevet megen interesse for GMO sagen i de cirkler vi har været i, fra vores børn, venner, familie, naboer m.m. også bl.a partiets medlemmer
Det giver moralsk støtte.
Hjemmesiden har også været fyldt med artikler om dette.
Du har ikke den lige linie til alle de tilbagemeldinger vi har fået, Paal, men nu har jeg jo sendt en del til dig, og du kan se Benny har sat aktionen på vores hjemmeside.

Det er noget nyt, at vi bruger mange måder at arbejde på, det ligger tæt op af den bevidsthed, som Rudolf Steiner gav inspiration til - både vores mystiske spil om GMO, sange, og mange andre tiltag. Så længe vi får inspiration til disse ting, har vi fået en god forbindelse til den kilde, som hjælper os via inspiration, intuition m.m.
Bækkelund, som trofast stod ved vores aktion i Brønderslev, og som vi senere blev inviteret af, var så lykkelig over at vi kom, da de selv havde tænkt på at lave en aktion, evt. som i andre landre, ødelægge marken.
I England gjorde en flok mennesker dette, og de vandt i retten, da man oplevede de beskyttede jorden for GMO- forureningen. Derfor frifandt retten dem.
Disse mennesker, som var ved vores aktion, var næsten det hele værd, da vi nu har knyttet forbindelse med nye mennesker, som vil arbejde aktivt for sagen. Men vi oplevede, at der var mange øjne rettet på os den dag. Hvor der også i tv.nord var nogle indslag med interview med Eskild.

Benny, dette er ikke i den forstand, som man i gl. dage kaldte at være på barrikaderne.
Vi er mennesker, som adrig før har lavet aktioner, som i masser år og stadigvæk arbejder på mange mange måder for at højne ånden i Danmark. Dette er et udslag af en ny bevidsthed, som er det næste skridt i menneskets udvikling.

Vi oplever ikke at være identificeret med had, men at brænde for kærligheden til sagen, og iagttage os selv i denne verden, som et instrument, som er nød til dette, uden at forvente at andre skal gøre det samme. Vi må hver især følge vores plan, og vi må følge den plan, som vi oplever kommer indefra i samspil med yderverdenen. Det er det mest ægte. Aktionen var ægte, fordi vi alle brænder for sagen. Hvis vi ikke følte dette, at det helt var os, så er det bedre bare at bede for det rigtigste og mest hensigtsmæssige må ske. Så vil det alligevel hjælpe.

Vi har ingen fordomme over for andre.
Vi er her for at lære.
Dette gør os til aktive i livets spil.
kærligst
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron