Økologidagen 8/8-07

Økologidagen 8/8-07

Indlægaf Paal Coucheron » 30. aug 2007 23:08

Det var et spændende aktivitetsinitiativ der blev taget til denne dags forløb i Superbrugsen, og de andre steder i landet, alt efter der hvor vi handler ind. Hvordan gik det med det inspirative forehavendet? Er det nogle der har oplevelser om foretagendet, og om at dette initiativ kan bære frugter på længere sigt?
Var selv ikke aktiv denne dag, men regner med at andre var det, og så ville det være glædeligt at læse om de positive resultater.

Paal Coucheron.
Paal Coucheron
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11. jun 2007 19:06

Indlægaf Birgit Tjalve » 31. aug 2007 08:08

kære Paal

Kommer på hjemmesiden lige straks
venligst
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf LarsS » 21. sep 2007 12:09

Hej Paal
Personlig var jeg fra arbejde på Sjælland henne i Superbrugsen i Vallensbæk krydset og købte det jeg kunne. Jeg spurgte medarbejderne der om de vidste noget om det at en vis procentdel af indkøbet gik til økologerne, men det gjorde de ikke, de undersøgte det og sagde det var i næste uge?? Hm,....

Jeg så iøvrigt en annonce i Ekstra Bladet vedr. samme. Så det var altså på den foranlednng, jeg tog derhen. og jeg går da udfra, at det blot var medarbejdernes uvidenhed.

Men jeg lagde mærke til: ingen opslag i forretnngen, ingen opslag udenfor der gjorde opmærksom på nogetsomhelst, så enten har jeg været i en forkert forretning (så vidt jeg frostod var det alle SB på landsplan) eller også har de lokale medarbejdere blot ikke fået det at vide.

kh
LarsS
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11

Indlægaf LarsS » 21. sep 2007 13:09

Ps annoncen i EB var for pågældende dag, så den er god nok. Men altså ngen i forretningen vidste noget, og det synes jeg da er mærkeligt.
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11

Indlægaf Birgit Tjalve » 21. sep 2007 23:09

kære Lars
Vi er mange der den dag valfartede til forskellige Superbrugser, og
vi måtte flere steder notere os, at der var en ringe viden vedr. arrangementet, men vi gik så langt, at vi fik dem til at kigge i deres
computer, og så måtte de jo indrømme det. Men de fleste steder, vidste
nogle af medarbejderne det, og nogle enkelte steder var de helt klar
over det.
Jeg klagede over det bl.a. til Økologisk Forening, som støttede projektet. Klagede over at de ikke havde gjort mere ud af at annoncere det mere åbent.
Men fik svar at alle medlemmer vidste det, og at de havde haft annoncer i forskellige steder.
Han ville sige det videre til styrelsen for Superbrugserne, men fortalte mig
samtidig at det havde været en succes, som jeg har skrevet på hjemmesiden - at der kom 300.000 ind til hjælp til at planlægge og hjælpe omlægning til Øko-brug.
Der er der´med sket et stort skred for nogle landmænd, idet omkring
20 havde sagt ja til omlægning, det giver samlet areal på 2294 hektar ny økologisk jord, der har været med til at sikre den største omlægning til økologi i Danmark siden 2001.
17 landmænd er fortsat i afklaringsfase, hvor de overvejer omlægning til økologi. De resterende 4 har enten sagt direkte nej eller er skeptiske.

Så der er sket noget meget positivt p.gr.a. 8. august.
Superbrugsen er meget tilfreds med resultatet.
Ja, dette var lidt mere om forløbet. Og det blev jo en succes alligevel, trods uvidenhed nogle steder.
mange hilsener
fra Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf LarsS » 22. sep 2007 11:09

Kære Birgit
det er rart at høre. Som sagt jeg så en annonce i et formiddagsblad udover oplysningen fra VP.

Man må håbe at successen bliver gentaget. Tænk hvad kunne der ikke ske hvis man gjorde det for eksempel tre gange om året.

kh
LarsS
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron