En ny manderolle

En ny manderolle

Indlægaf tino » 17. sep 2007 07:09

PROJEKT DAGGRY VISION

Den gamle manderolle arbejder ikke længere for menneskehedens interesser, men imod dem, og manden har derfor i de seneste årtier arbejdet på at finde sig til rette i en ny manderolle. Efter flere års krise er der nu ved at opstå en kollektiv erkendelse af hvad denne nye rolle består i... og dermed åbner der sig en vej ud af den krise vi nu kollektivt befinder os i.

Projekt daggry er et forsøg på at opsætte de rammer hvorindenfor den nye mand kan udfolde sig og springe ud af skabet som et handlekraftigt og ansvarsbevidst individ i tæt forbindelse til kærlighedskraften. Denne nye manderolle vil stimulere kvinden til at finde sin rette rolle i den nye kultur, og de nye roller giver et samfund med flow og harmoni fordi sexualiteten får lov at udtrykke sig på en mere harmonisk måde end vi ser idag.

*****************************************

Mere info om visionen på denne google video

alternativt på youtube.com
______________________
Projekt daggry
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Birgit Tjalve » 21. sep 2007 09:09

Det er altid godt at arbejde med balance i de to poler.
Både kvinden og manden har disse to poler.
Verden er stadigvæk idag styret af den maskuline kraft, derfor er der krige og ufred overalt, ikke at kvinder ikke også kan medføre denne tilstand, ´for de har også en kraftfuld maskulin pol, og brugte den i sin
tid til at få stemmeret, hvilket indtil da havde været umuligt.

Men når både mand og kvinde er kommet ind til deres indre kraft, må
de få balance i sine poler og dermed kan verden også komme i balance.
Den feminine hjertekraft må styrkes af den maskuline viljeskraft, dvs.
intuitionen i ethvert menneske må støttes af ens viljeskraft, i stedet for
at de to sider i en selv modarbejder hinanden, eller undertrykker hinanden.

Jeg synes det er et fint initiativ, du har taget.

Det er jo sådan, at jo længere manden når ind til sin fine nænsomme
energi, jo sværere er det for ham, at blive forstået af begge køn,
så ligesom kvinder hjælper hinanden, synes det naturligt at mænd
også finder måder at klare den nye mere sensitive energi på, for
det har jo altid været svært at være følsom og følelsesfuld, som
kvinde, derfor må også disse krafter styrkes med viljeskraft af
manden, så han ikke taber energi og bliver overrumplet af de
"stærke kvinder"
Med venlig hilsen
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Birgit Tjalve » 21. sep 2007 09:09

Jeg manglede lige at skrive, at jeg havde en vidunderlig oplevelse,
da jeg holdt foredrag om den feminine kraft.
Nede i salen sad der mange unge mænd og nikkede, de forstod det hele
Det gav mig så meget håb for fremtiden, og at jeg ikke blev misforstået,
når jeg talte om disse ting, hvor jeg også fortalte om balancen i mennesket.
Det fik jeg lige lyst til at vedføje.
for jeg mener det er meget vigtigt idag, at kvinder og mænd nærmer sig
hinanden på en ny måde.
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf tino » 26. sep 2007 15:09

Ja, en af de unge mænd som nikker er undertegnede...

Har ændret nogle linier i visionsteksten, så den nu lyder i sin helhed (ændret linie er fremhævet):

"Den gamle manderolle arbejder ikke længere for menneskehedens interesser, men imod dem, og manden har derfor i de seneste årtier arbejdet på at finde sig til rette i en ny manderolle. Efter flere års krise er der nu ved at opstå en kollektiv erkendelse af hvad denne nye rolle består i... og dermed åbner der sig en vej ud af den krise vi nu kollektivt befinder os i.

Projekt daggry er et forsøg på at opsætte de rammer hvorindenfor den nye mand kan udfolde sig og springe ud af skabet som et handlekraftigt og ansvarsbevidst individ i tæt forbindelse til kærlighedskraften. Mandens nye modus operandi skaber det rum der gør at kvinden kan træde frem som den gudinde hun er. Dermed er betingelserne tilstede for et samfund med flow og harmoni fordi seksualiteten får lov til at udtrykke sig på en mere harmonisk måde end vi ser i dag."
You become what you fear
when you fear to become
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Birgit Tjalve » 17. okt 2007 11:10

Kære Tino

Jeg synes det er en smuk gestus og hyldest til kvinderne, du der
skriver om.
For mig handler det specielt om ligeværd og komplimentære krafter
som støtter hinanden og lytter til hinanden, istedet for at skabe fjendebilleder af hinanden.
Ved at mennesket lader de to poler inde i sig selv komme i harmoni og selvforståele, vil det også give sig udtryk på yderplanet i forståelse for og accept af andre, og på den måde vil mennesket i overgangen til det egentlige ligeværd, virke harmoniserende ind på sine omgivelser og bruge sin intuition.
På den måde er vi tilbage ved det guddommelige i mennesket nemlig, at begge køn taler til hinandens sjæle, og på den måde fremmer guden og gudinden i hinanden.

Sikke en skøn tidsalder vi så går imøde, men den bliver flittig og virksom, for jo mere mennesket "kan se" jo mere har de ansvar for at udvirke i sit samfund, hjem og omgivelser.

Men balancens kunst må først læres. Nu har vi i øjeblikket vægtens tegn, så mon ikke vi alle har muligheder for at komme lidt videre i denne måned. Stress ødelægger vores halschakra, hvis vi påtager os større opgaver end vi kan klare, så balancen er meget vigtig for helligåndens
virke, vores skabende bevidsthed
Kærlig hilsen
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf LarsS » 24. nov 2007 12:11

Kære begge
sikke et spændende emne, der her er taget op. Jeg fik i sin tid en CD-rom fra Projekt Daggry, men den har hidtil ligget og samlet støv, desværre! Det skal der ændres paa. Jeg har lige set videoen og det er noget af det mest spændende, inspirerende og originale, jeg længe har set, Johan!

"Det handler om at blive den bedste udgave af sig selv - også som en hyldest til kærligheden!" SMUKT formuleret. Forstår det helt!

Jeg er ogsaa en af de "unge mænd", der sidder og nikker, Birgit!

Jeg kan godt føle det kan være svært at være mand idag, sagt positivt, det er en udfordring.

Jeg oplever ofte at være ene mand blandt kvinder. Dette gjaldt paa mit astrologistudium i Oslo, der var to mænd fra begyndelsen, mig og en anden, den anden faldt fra, men der kom en til. Så nu på kunststudiet, hvor vi er blot TO mænd på hele skolen!

Men også i mit øjeblikkelige fag oplever jeg det samme, seviceassistent og pleje - tre mænd ud af tredive-fyrre medarbejdere . Man spørger ligefrem efter mænd.

Er vi en uddøende race ?

Jeg oplever selv at kvinder, vel at mærke med kontakt med det kvindelige i sig, står for de mest positive indslag i mit og samfundets liv.

Også den kvindelige seksualitet oplever jeg paa en måde som mere "avanceret" end mænds. Jeg må bøje mig for det mysterium som den kvindelige seksualitet udgør!

Alt i alt kan jeg kun beundre og elske kvinder og de ledetråde de giver mig i livet!

Selv har jeg haft udbytte af at kontakte mine feminine sider, også i kontakt til homoseksuelle mænd, uden selv at være homoseksuel. Jeg finder her en rigdom af udtryksmuligheder, kønsligt, som manden kan bruge til at udvide sit udtryk.

Mænd har brug for sammen at søge efter deres identitet ligesom kvinder har gjort det.

I det gamle Grækenland sås homoseksualitet mellem mænd i øvrigt ikke nødvendigvis som et onde, muligvis var det tale om idealiseret kærlighed.

Enlige isbjerge i et ocean af kvinder - sådan kan jeg godt opleve de relativt få mænd, der søger det feminine i sig selv i de sammenhænge, jeg færdes i. Kunsten må så være at lade sig slibe og smelte, uden helt at forsvinde som mand, i forbindelsen til sine maskuline sider mener jeg.

Jeg kan udmærket genkende din Birgits beskrivelse af det maskuline også hos kvinder. Jeg har mødt mange kvinder med en udpræget maskulinitet, som var langt mere handlekraftige end jeg selv oplever mig. Dette kan også opleves som en ensidighed for de pågældende.

Alt handler om at finde balancen mellem det feminine og maskuline hos hvert individ.

"Det evigt-kvindelige drager os" som Goethe sagde!

kh
LarsS
LarsS
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. nov 2006 20:11

Indlægaf Birgit Tjalve » 24. nov 2007 20:11

Kære begge
dejligt med nogle søgende mænd.
Jo mere vi arbejder på os selv, jo mere kommer vi ind til det næste skridt i livet, nemlig eterisk kraft. Manden har et feminint æterlegeme, kvinden et maskulint, derfor så mange polforskydninger og forvandlinger.
Men viden gør jo, at man er klar over, at man skal finde den indre prins
og prinsesse, og så skal disse to sider samarbejde i en selv. Men alle
eventyr handler om dette, den ene side, der skal finde den anden side, og så få hjælp til at komme i balance.
Kvinder har det svært, når de har gjort sig stærke som mænd, og derfor har svært ved at modtage ( som er deres feminine side.), så skal de igennem kriser, for at komme ind til denne side igen, og ligervis når mænde når ind til deres feminine følelsesmæssige side, som de jo kan drunkne i eller lade den blive frugbargjort af den maskuline side med støtte og ærlighed og viljeskraft.
GLÆDEN kommer først, når de to sider i en for alvor samarbejder
Tak for jeres indlæg
Jeg havde før i tiden en meget stor del mænd på mine malerkurser, men
nu er der flere og flere kvinder, der kommer.
Men på Væksthøjskolen var der lige mange af hver, når jeg havde det f.eks bare 2 timer. Men drejede det sig om længere kursus, er det straks lidt sværere.
for kreativitet er jo den feminine vej.
I Atlantis var det helt delt. Mænd var vilje og kraft og målrettethed.
Kvinder var poesi, fantasi, healing kreativitet. Men efter Atlantis skulle
det jo mere og mere udlignes og blive ligevægt.
Kærlig hilsen
Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron