Lovgivningen har konsekvenser, som man ikke har styr på

Lovgivningen har konsekvenser, som man ikke har styr på

Indlægaf Jørg » 03. nov 2007 18:11

I sit indlæg om "Nydanskere/integration" (se under Aktuelt) anvender Eskild hyppigt udtrykket "Lovgivningen har konsekvenser, som man ikke har styr på", og nej - hvor har han ret.
Med udgangspunkt i egne personlige oplevelser har jeg ret så hyppigt kunne konstatere, at "man" tager en lov (regel, fortolkning el. lign.), og realiserer den. "Man" tænker overhoved ikke over, om denne lov nu også er hensigtsmæssig, og dette sikkert fordi det er en lov, men husk stænklappeloven i sin tid: den betød penge ind i lommen af en enkelt politiker, og var aldeles ikke korekt, og blev altså afskaffet igen.
Og sådan er der sikkert op til flere/mange love, der burde stå for en afskaffelse.
Hvorfor sker det ikke? Efter min beskedne mening fordi "man" har opbygget en organisation, der alene går nedad: politiker til embedsmænd til lokale administratorer etc. Opfordres disse til at tænke om anvendeligheden af lovene? Ikke så vidt jeg kan se. Opfordres disse til at melde tilbage mht om en given lov eller et lovområde fungerer i praksis? Ikke så vidt jeg kan se.
Og så sker der nemlig disse op til mange besynderlige ting, som man også kan høre og læse om i medierne, hvor enkeltpersoner ganske enkelt udsættes for overgreb af forskellig art.
Jeg har selv været udsat for disse "overgreb" via skattevæsenet, via arbejdsformidlingen, via a-kassen, og nej - hvor er disse nedværdigende. Melder disse personer, der således oplever den grumme hverdag igen og igen, tilbage til deres overordnede at dette og hint er forkert? Nej - og det er beskæmmende, at man via skatten underholder en stor skare mennesker, der opfører sig nedværdigende overfor dem, der betaler deres løn.
Jeg tror at kun ved at hver enkel borger bliver ved med at belaste systemet så meget som muligt, så kan man komme derhen, hvor tilbagegående informationer håndteres bedre end det sker nu.

Lovgivningen har konsekvenser, som man ikke har styr på - korrekt, og dette med at man kan få styr på det ville kunne etableres ved at ansætte selvstændig tænkende mennesker i det administrative apparat - gi' dem lov til - opfordre dem til at melde tilbage til lovgivningsinstansen at dette og hint ikke fungerer, for på denne måde at forhindre, at enkeltpersoner, uanset om disse er danskere eller ikke er det, men bor i Danmark, lider overlast
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Birgit Tjalve » 04. nov 2007 01:11

Der er mange sager i Danmark, som viser, at loven rammer helt forkert,
Når det ´kommer frem i TV, er der mulighed for at nogle enkelte mennesker kan få hjælp, men ellers skal man være en stærk person, og
blive ved, som du skriver, Jørg.

Vi kender eksempler på, at mange unge pludselige intet fædreland har mere, fordi deres kæreste ikke kan komme ind i landet. De må flytte til
Sverige eller et andet land, hvis de ønsker at leve med den, de elsker.
Hvor er det hjerteløst.
Tænk, at etniske danskere, hvis familie i mange hundrede år og slægtled har boet i Danmark, de har pludselig intet fædreland mere, fordi de elsker en udlænding, og ønsker, at bo med vedkommende. Det er sandelig sørgeligt disse forhold.
Som forældre er det jo nærmest sådan, at man føler Staten forvalter ens egen familie, og bestemmer om de skal være i Danmark eller skal smides ud af Danmark, fordi de ønsker at blive gift med en af anden etniske nationalitet.
24 - års reglen er meget pebret, jeg kan godt forstå at unge kvinder af anden etnisk herkomst og unge drenge af anden etnisk herkomst skal beskyttes mod tvangsægteskaber, men behøver det at gå ud over alle dem, som ikke bliver tvangsindlagt til dette.
Vi har også mange nye borgere i Danmark med dansk statsborgerskab,
de føler sig jo også nærmest smidt ud af landet, hvis også de skulle blive glad for en udlænding, og hvor det ikke drejer sig om tvangsægteskab.
Når man hører, at man kan finde på at smide en mor ud af landet, og sige at hun ikke har tilknytning til landet, selv om hun har 3 børn i Danmark med dansk statsborgerskab, så er vi langt ude. Det er sket
flere gange i Danmark, det er fuldstændig uanstændigt, en mor og far har tilknytning til det sted, hvor hendes eller hans børn er, er der noget mærkeligt i det.
Sikke en lidelse denne regering har bragt ind over landet med deres udlændinge politik. Det er sandelig fra den ene yderlighed til den anden.
Man kunne sagtens få nogle, der har forstand på, at sortere kriminelle udlændinge fra, hvis man havde gjort nogle ordentlige research, man behøver ikke straks, at mistænkeliggøre alle.
Vi søgte jo selv efter fremmed arbejdskraft engang, og kommer til at gøre det igen.
Vi tager selv til udlandet, tænk, hvis der kom nogle og smed os ud på den måde, det sker i Danmark, hvis vi f.eks ville bosætte os i et land uden for Eu, og vi fik børn med en udlænding, mon vi så også ville blive smidt ud på den hjerteløse måde??
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Birgit Tjalve » 04. nov 2007 01:11

Der er mange sager i Danmark, som viser, at loven rammer helt forkert,
Når det ´kommer frem i TV, er der mulighed for at nogle enkelte mennesker kan få hjælp, men ellers skal man være en stærk person, og
blive ved, som du skriver, Jørg.

Vi kender eksempler på, at mange unge pludselige intet fædreland har mere, fordi deres kæreste ikke kan komme ind i landet. De må flytte til
Sverige eller et andet land, hvis de ønsker at leve med den, de elsker.
Hvor er det hjerteløst.
Tænk, at etniske danskere, hvis familie i mange hundrede år og slægtled har boet i Danmark, de har pludselig intet fædreland mere, fordi de elsker en udlænding, og ønsker, at bo med vedkommende. Det er sandelig sørgeligt disse forhold.
Som forældre er det jo nærmest sådan, at man føler Staten forvalter ens egen familie, og bestemmer om de skal være i Danmark eller skal smides ud af Danmark, fordi de ønsker at blive gift med en af anden etniske nationalitet.
24 - års reglen er meget pebret, jeg kan godt forstå at unge kvinder af anden etnisk herkomst og unge drenge af anden etnisk herkomst skal beskyttes mod tvangsægteskaber, men behøver det at gå ud over alle dem, som ikke bliver tvangsindlagt til dette.
Vi har også mange nye borgere i Danmark med dansk statsborgerskab,
de føler sig jo også nærmest smidt ud af landet, hvis også de skulle blive glad for en udlænding, og hvor det ikke drejer sig om tvangsægteskab.
Når man hører, at man kan finde på at smide en mor ud af landet, og sige at hun ikke har tilknytning til landet, selv om hun har 3 børn i Danmark med dansk statsborgerskab, så er vi langt ude. Det er sket
flere gange i Danmark, det er fuldstændig uanstændigt, en mor og far har tilknytning til det sted, hvor hendes eller hans børn er, er der noget mærkeligt i det.
Sikke en lidelse denne regering har bragt ind over landet med deres udlændinge politik. Det er sandelig fra den ene yderlighed til den anden.
Man kunne sagtens få nogle, der har forstand på, at sortere kriminelle udlændinge fra, hvis man havde gjort nogle ordentlige research, man behøver ikke straks, at mistænkeliggøre alle.
Vi søgte jo selv efter fremmed arbejdskraft engang, og kommer til at gøre det igen.
Vi tager selv til udlandet, tænk, hvis der kom nogle og smed os ud på den måde, det sker i Danmark, hvis vi f.eks ville bosætte os i et land uden for Eu, og vi fik børn med en udlænding, mon vi så også ville blive smidt ud på den hjerteløse måde??
birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Forklaringen er enkel på den ømtålelige situation.

Indlægaf Paal Coucheron » 16. nov 2007 22:11

Kære Jørg og Birgit.
I har ret i Jeres indignation over de gældende forhold. Men hvad skal vi stille op mod en politisk overbevisning der er så jammerligt Gudsforladt, at den bibelske beskrivning af "dansen om guldkalven" blegner i forhold til hvad der nu pågår af andre særegne egoistiske manøvrer at præge livet på?
Jeg ser det ikke relevant i denne tids rystende politiske observans, at skælde de ansvarshavende ud, thi de intet begreb har i det politiske liv; om at gennemføre deres indre kærlighedsbegreber.
Som vi alle erfarer, bliver vi udsat for indholdsløs lovgivning på mange plan, men de resourser der ønskes udmøntet, drukner i millioner af spildte kroner og personlig energiødselhed i form af et lovsstystems beskaffenhed, der ikke gavner andet end udsettelse af moralsk forpliktigelse når man betræder lederstillinger.
I steder for at eksemplifisere enkeltindividers moralske fallit, mener jeg fremdeler at vejen frem, ikke verbalt er at skelde dem ud, men at bede dem om et peronligt møde for derigennem at inspirere dem om en anden effektiv holdning rent samfundsmæssigt, hvis vi selv rummer den uselviske kærligheds gave.

Kærligheden lever, og er iblandt os, så lad den fylde os så meget at den smitter af, uden at den skal blive et dekret.
Paal Coucheron
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11. jun 2007 19:06

Indlægaf Birgit Tjalve » 19. nov 2007 01:11

Kære Paal

Hvis jeg forstår dig ret, skal vi henvende os til politikerne selv, og heri
giver jeg dig ret. Derfor skriver jeg jævnt hen til politikerne personligt,
og har oplevet at blive hørt.
Jeg tænker mig, at blive ved med at rette henvendelser til dem, for at påvirke dem.
Men alligvel ser jeg det som noget vigtigt at bevidstgøre igennem "debatten", om vores tanker og følelser omkring vores oplevelser af den politik, der blive ført for nuværende og om de konsekvenser af den politik, der bliver ført. Men jeg er enig med dig i, at vi skal "gå til" politikerne med vores budskaber, klager, bevidste formaninger med videre.
mange hilsener
fra Birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron