Meningen med livet

Indlægaf Magnus Fundal » 15. feb 2007 19:02

For gus skyld

Gus skyld? Hvad tænker jeg på!?! Jeg troede ikke at jeg kunne være dårlig til at stave til noget så simpelt som gud...Billede

Men du har sikkert ret. Mon ikkvores parti ville kunne rumme en lille bitte, velmenende, ikke alt for okkult sekt med nogen ikke alt for abstrakte ritualer? Det går nok lige an... Billede
Magnus Fundal
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03. feb 2007 14:02
Geografisk sted: Næstved(lige nu Fakse Ladeplads)

Indlægaf tino » 15. feb 2007 19:02

Nå, jeg troede bare du kendte en der hedder "Gus", og så ville gå ind i kampen for hans skyld...

Vi har jo hver vores udkårne! :wink:
You become what you fear
when you fear to become
tino
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. jan 2007 12:01
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Magnus Fundal » 18. feb 2007 11:02

Ja, der kan du bare se... Ualmindeligt dårligt af mig. Billede

Når man tænker over det er det egentlig også skørt at vi benævner det hele universets bevidsthed med et énstavelsesord. Når man tænker over hvor meget vi lægger i ordet er det underligt at det er så underligt kort. Billede
Magnus Fundal
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03. feb 2007 14:02
Geografisk sted: Næstved(lige nu Fakse Ladeplads)

Indlægaf Magnus Fundal » 25. feb 2007 15:02

For nu at komme "on-topic" igen, så undrer jeg mig lidt over: helt præcis hvordan er det meningen at vi skal højne verdens bevidsthed? Helt klart ikke ved at drikke cola og æde fastfood, men så vidt jeg kan regne ud heller ikke ved at gå i træningscenter og spise sund mad. Heller ikke nødvendigvis ved at samle penge ind til u-lande og hjælpe gamle damer over vejen. Men hvordan så? Billede
Magnus Fundal
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03. feb 2007 14:02
Geografisk sted: Næstved(lige nu Fakse Ladeplads)

Indlægaf Birgit Tjalve » 27. feb 2007 12:02

Vedr. emnet meningen med livet

Mit bud på dit emne, Benny kan læses her:

Når mennesket er gået tilstrækkeligt meget igennem her på jorden, og oplever, at den materialistiske del af livet opleves som meningsløs i forhold til ens eget liv, står det på kanten af en ny erfaring, her er det
ofte i desperation, at mennesket kan få selvmordsfølelser eller får tanker om dette, som eneste vej ud af håbløsheden. Netop på dette tidspunkt, hvor mennesket desperat længes efter en udvej og en mening med livet, kan mennesket opleve en åbning, en inspiration, en indre virkelighed.

Betydningens verden og meningens plan, for at bruge den tidløse visdoms udtryk, åbner sig gradvis for en. Ny evner kan dukke op, og det synes, som om man bliver ledet af en usynlig hånd hen de steder, hvor hjælpen til videre erkendelse kan findes. Man kan opleve at " den indre pilgrimsrejse" er startet og at betydningen bag fænomenerne i den ydre verden, giver den
følelse og oplevelse vi kan kalde "Nuets kraft" "Væren". Livet får en ny værdi, man oplever selv at blive "vejen" og dermed også ét med det vi kan kalde "Gud" eller hele den strøm af væsensagtig energi, som er hjælp for det menneske, som tør åbne sig i bevidst forhold til denne verden. Man kan også sige, at ens egen individualitet bliver mere synlig.

Et nyt menneske kommer tilsyne i én, lyset bliver klarere, men må samtidig opleve kroppens mørke, som så igennem renselse, må gennemgå processer for at være det redskab for den nye bevidsthed
man har oplevet. Det hele er så at sige "bag sløret"men oplevelse som en enhedsfølelse for dem, som har de samme oplevelser. Nye vaner bliver udviklet, et nyt liv fuld af mening kommer tilsyne, og livet bliver aldrig mere det samme. Problemerne kan være der stadigvæk, men
identifikationen med problemerne er afløst af iagttagelse og meditativ oplevelse af: at med mindre energi, kan du udrette mere. Det vi også kalder "Økonomiloven". Idet du ikke mere tænker eet, føler noget andet, og gør noget tredie. Udviklingen af en højere bevidsthed, som vi alle har slumrende i os, gør at enhedsfølelsen, ansvaret og kærligheden vokser og dermed også meningen med livet.
birgit
Birgit Tjalve
Birgit Tjalve
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 06. dec 2006 14:12
Geografisk sted: Søballe

Indlægaf Bjorgit » 10. maj 2007 12:05

Om at elske livet.
For mig er det at elske livets og kærlighedens nærvær vigtigere
end noget andet. Denne følelse at være i et kærligt nærværs favn,
giver mig overskud til at klare denne verdens grumme hændelser.
Nogle spørger mig- "skaber det ikke ensomhed blandt mennesker"
aldrig, når du føler dig elsket kan du møde mennesker på godt
og ondt, hvilende i din indre viden om din kilde af kærlighed.
Således kan du ikke længere lade dig puste omkuld. Du får
en gave af styrke. Du får den indsigt- "Se ikke på ypperstepræsten-
se på friheden Nærværet giver dig. For mig rummer dette nærvær
også den mester, der er nær mig, nemlig Jesus- . Nærværet er
ikke betinget af dogmer, hører ikke til nogen bestemt religion eller
filosofi. Det er en indre kilde, mystikere til alle tider har forsøgt
at fortælle os om. Hvordan du kan møde det? Bare vær stille-
mærk dit åndedræt- kan du på kommando holde op med at trække
vejret?-nej- der ER en bevidsthed bag åndedrættet-der holder dig i
live. Vejen til denne bevidsthed er gennem det psykiske punkt i dit
hjerte. Elsk Nærværet mere end noge andet- og du vil altid føle
dig elsket- uanset hvad der sker. Du kan glemme det af sorg,vrede
smerte- men når du holder op med at "larme"- ja men så ER Nærværet
lige her. Kærligst Bjorgit
Bjorgit
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2007 12:05
Geografisk sted: kVÆRNDRUP- Fyn

Re: Meningen med livet

Indlægaf allanc2 » 08. okt 2009 21:10

Meningen med livet ?? det kan siges kort : OPLEVELSE !
allanc2
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19. jul 2009 12:07

Re: Meningen med livet

Indlægaf Søren Skogstad » 09. okt 2009 15:10

Enig -!

oplevelser - hvad er det? - det er at leve op - så man bliver oplivet, og har mulighed for at være oplivende :)
Søren Skogstad
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: 06. maj 2009 11:05

Re: Meningen med livet

Indlægaf Christian Danashave » 12. mar 2011 13:03

Kære Benny Dyhr Thomsen
Tak for dit inspirerende indlæg om Meningen med livet.
Jeg er meget enig i dine betragtninger.
Og din sidste forklaring finder jeg meget charmerende.
Jeg har hørt, at den efter sigende skulle stamme fra Dantes "Den guddommelige Komedie", men jeg har endnu tilgode at læse denne klassisker, så jeg er meget åben, hvis du kan af- eller bekræfte ?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Christian Danashave
www.danashave.dk
Christian Danashave
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. mar 2011 06:03

Re: Meningen med livet

Indlægaf bdt » 17. mar 2011 13:03

Jeg kender ikke oprindelsen til OVERRASKELSE andet en fra Allan C. Watts som studerede østens filosofi og holdt mange foredrag. Interessant med Dante, har heller ikke læst den, men tak for tippet Christian.
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning

Foregående

Tilbage til Livsfilosofi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron