Læseoplevelser jeg har lyst til at dele

Læseoplevelser jeg har lyst til at dele

Indlægaf Bente Sønnichsen » 20. mar 2010 13:03

"Det intelligente hjerte. Frigørelse gennem nærvær og kærlighed til indre sandhed."
Af Margit Madhurima Rigtrup. Forlaget Borgen.
Citat fra bogens indledning:
"Hjertet kan vise os en naturlig og lysende intelligens, som selv det mest udviklede intellekt aldrig kan opnå. Det er derfor ikke et luksus-behov at afsætte tid til at stimulere og åbne sig for denne intelligens. Det er mere end nogensinde et påtrængende behov, hvis vi skal skabe intelligente og ikke-bekrigende menneskelige fælleskaber for os selv og hinanden og for de kommende generationer. Kun i hjertets kreative intelligens er der et sandt håb om, at vi kan gøre Jorden til et smukkere sted at være."

"Det kærlige køkken - grøn mad til en sårbar planet"
350 vegetariske opskrifter.
Af Kirsten Skaarup. Forlag Høst & Søn
Fra bogens indledning:
"Spis med hjerte, hoved og holdning.
Når du putter en bid mad i munden, har det effekt på den anden side af jorden.
Ændrede handlinger begynder med en tanke. Jeg håber, denne bog vil så et lille frø til en øget bevidsthed om, hvad vores valg af fødevarer betyder. En bevidsthed, der forhåbentlig munder ud i erkendelsen af, at vi alle påvirker hinanden på denne lille planet: menneskene, dyrene og naturen.
En sund og bæredygtig livsstil er det første skridt mod en renere, mere retfærdig og mere fredelig verden, både i dit eget mikrokosmos og i klodens store makrokosmos."

Kærlig hilsen og god læsefornøjelse :-)
Bente Sønnichsen
Bente Sønnichsen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08. maj 2009 15:05

Tilbage til Hørt, læst eller set

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron