Lidt undren

Lidt undren

Indlægaf allanc2 » 16. maj 2010 10:05


Det er med nogen undren jeg ser at man på tekst TV kan komme
med , at hver 4 Dansker går til lægen med symptomer på stress.
Ikke at det er så underligt at mennesker får stress , nej
det der er undrende er at de går til lægen. Lægen kan ikke gøre
andet end give nogle piller som for øvrigt er svært vanedannende..

Især undre det mig at ikke de Alternative bliver sat ind .. netop Stress ved
jeg i alt beskedenhed at netop mine Reiki og Massagehealing er næsten 100 %
sikker på at kunne afhjælpe og/eller forbedre..
Det er en behandling uden piller og uden bivirkninger..

Men som altid har jeg så absolut ingen kunder eller hvad man skal kalde det..

Mennesker går til lægen..

Ikke at jeg bebrejder dem det med det alternative er en jungle af svindel/fup
og meget som ikke kan bevises.. Desværre... MEN MEN der er også meget godt
at hente og ikke alt er fup og fidus..




allanc2
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19. jul 2009 12:07

Re: Lidt undren

Indlægaf Jørg » 20. maj 2010 14:05

Jamen folk er opdraget til at gå til lægen - min læge véd at jeg helst ikke vil have medicin, så han véd også at han kun i yderste tilfælde kan få mig til at acceptere piller og lignende.
Hvis en pille hjælper, så kan vedkommnde pillespiser "føle" resultatet - hvis du bruger anden metode, så er det ikke sikkert, at din kunde antager dette som nogt, han kan føle at det hjalp, så de indledende spørgsmål til vedkommende bør jo så gå på, om han/hun er parat til at afprøve, om stedet mellem skulderbladene (rygsøjlen) er stærk nok hos vedkommede.
At du ikke har kunder - jamen markedsfører du dig? Herunder med indlæg på debatsider om emner, der ligger indenfor dit område?
Held og lykke med dig
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

Re: Lidt undren

Indlægaf bdt » 21. maj 2010 18:05

Stress er steget med epidemisk hast, fra samme nyhedskilde fremgår at i 2001 var det 10% og allerede i 2005 steget til 25%. Det stiller efter min mening spørgsmålene
1) hvorfor er det steget?
2) er det acceptabelt / skal det undersøges?
3) hvordan forebygger vi?
4) hvilken effekt har ordinære behandlinger i det offentlige?
5) hvilken effekt har naturbehandlinger?

ad. 1):
Jeg kender ingen konkluderende undersøgelser der peger på kilderne til stress.
Er det mere pressede arbejdsforhold? I givet fald hvilke arbejdsforhold har da ændret sig så drastisk i de senere år?
Er det livsstilsændringer? Igen, hvilke livsstile har da ændret sig så meget?
Er det fysisk/kemiske påvirkninger? Af kemiske påvirkninger, mener jeg at vi udsættes for ca. 150.000 kunstigt frembragte kemikalier. Der er en logisk forbindelse til allergiforekomster, men er der en eller flere kemiske forbindelser der kan give stress?
Er det menneskeskabt stråling? Der kan jeg mistænke en sammenhæng mellem dækning af mobilnettet udbygning af trådløse net på arbejdsplader, institutioner og hjem. Strålingen er i nærheden af mikrobølge frekvenser. Vi ved at mikrobølgeovne påvirker organisk væv, det bliver varmt - visse uafhængige undersøgelser konkludere skadevirkninger, der er desværre langt mellem uafhængige undersøgelser. Men hvis, man nu forestiller sig at undersøgelser endelig fastslår mobilstråling som kilde, rejser det spørgsmål 2) er det en acceptabel omkostning? Fordi der vil jo nok være nogen, der mener trådløse net etc. er kommet for at blive. Kan vi beskytte os mod strålingsfarer ad. 3)? Jeg har set diverse produkter lige fra noget der for en til at ligne en biavler (afskærming med metalnet omkring hovedet) til små dimser til at sætte i en halskæde. Men om de virker ved jeg ikke. Jeg vil dog tro at metalnet kan afskærme, jeg har været i mobildøde testrum afskærmet med metalnet.
ad. 4):
Hvis vi ikke kender kilderne, kan vi måske kun behandle symptomer. Der er vel vanskeligt at forestille sig helbredelse. Jeg har respekt for mennesker der via egen initiativ mener at have fundet situationer i deres liv der giver dem stress, men hvis der er andre end selvskabte påvirkninger der giver stress eller sænker tærsklen for hvornår stress indtræder, tror jeg ikke entydigt på dem der mener at stress udelukkende er selvskabt. Der må være en kilder der gør os mindre modstandsdygtige overfor stress. Men hvor godt virker den ordinære behandling, piller kan jeg kun opfatte som symptombehandling, der dog godt kan være en hjælp til at få et overskud til den egentlige behandling. Passiv forbrug af piller tror jeg ikke kan helbrede noget som helst, det må være som at jage en skruetrækker igennem olielampen på en bil, bilen mangler stadig olie. Men skal det undersøges og hvem skal betale (helst ikke pillefabrikerne)?

ad. 5):
Jeg har ingen kendskab til undersøgelser for virkninger af forskellige naturbehandlinger, det er som indlægget lægger op til personlige erfaringer og tro, der tilskynner en til at vælge en naturbehandling. Jeg vil anbefale, hvis der kan skabes stemning for undersøgelser og her er det helt sikkert ikke pillefabrikanterne der betaler og heller ikke kommercielle interesser har midler nok til at forestå undersøgelser, det bør være uvildige midler.
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Hørt, læst eller set

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron