Hvorfor 'de' ikke får røde ører.

Hvorfor 'de' ikke får røde ører.

Indlægaf Søren Skogstad » 31. aug 2010 19:08

Mange beslutninger i samfundet kan de, der ved hvad der foregår, klart se er
ufornuftige, Nogen tid efter kan næsten alle se at det var helt galt.
Hvorfor får beslutningstagerne så ikke 'røde ører' og gør det bedre næste gang?

Tænk på det firma eller den organisation du arbejder i, eller se på hvad politikkerne
beslutter, så har du nok selv en del eksempler.

Sidste eksempel: Efter finanskrisen skulle banksystemet have strammere regler for
deres transaktioner og kreditgivning. Men det vil finansfirmaerne jo ikke have, for kriserne går jo ikke ud
over lederne der. http://www.information.dk/243220

Vedlagte artikel giver et bud på hvad der er galt !
Vedhæftede filer
detoværdisystemer1-3c-dist.pdf
(124.63 KiB) Downloadet 851 gange
Søren Skogstad
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: 06. maj 2009 11:05

Re: Hvorfor 'de' ikke får røde ører.

Indlægaf Jørg » 03. sep 2010 09:09

Det har noget med "ansvars"-begrebet at gøre, Søren. Jeg har stillet den meget enkle, simple spørgsmål til én af de administrerende institutioner af/i dette samfund: er det kun mig, der har et ansvar i dette land? Jeg har - til trods for en gentagelse af dette simple, enkle spørgsmål - endnu ikke fået svar herpå.
Når man ikke magter sit job (hvilket jo beviseligt er sket for flere/mange bankdirektører), så kan man blive fyret - er man så så hæderligt at give afklad på de kontraktligt fastsatte tantiemer/bonusser, der jo tilsyneladende bevægede sig i million-klassen? Næ, du: kontrakten siger noget om det arbejde, disse mennesker skulle realisere - det var ikke godt nok, jamen når kontrakten så hæves skal man alligevel (hvad angår tantiemer mv.) gør krav på de kontraktlig fastsatte bonusser, der jo indsamles hos dig og mig og alle de andre bank-brugere.
Vi har tidligere talt om penge og det misbrug, der er opstået omkring dette byttemiddel - så at uhæderlighed er en del af de mennesker, der arbejder kun og alene med penge, er ikke nyt for mig
Jørg
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07. jan 2007 17:01
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor 'de' ikke får røde ører.

Indlægaf bdt » 23. jun 2011 02:06

Der synes at være en sammenhæng jo højere lønninger, jo mere forventes personen at tilsidesætte hæderlighed, forhåbentlig dog til firmaets vinst.
Sokrates: "Hvis en hæderlig og en uhæderlig indgår et partnerskab vil den uhærderlige få større vinst."
Benny Dyhr Thomsen
http://our-site.dk
bdt
Site Admin
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 18. aug 2006 21:08
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Politik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron